10 Mar 2017

Cemburukah?

Assalamualaikum

amaran : entri penuh emosi


Cemburu ni ada baik ada buruknya bergantung  pada tindak  balas  kita lepas rasa cemburu. Tengok anak  Mak Bedah dapat 4leper setiap sem, terus rasa cemburu membuak-buak. Lantas  membuat  aku  untuk berjaya  sama  macam anak mak bedah. Gituuu

Namun  sejak dua menjak ni, makin  kemain  rasa cemburu bermaharajalela.Amboi, Ada  kaitan  dengan  masalah  hati ke :'(  Seyes  sampai  boleh  nangis  kot  kalau  pendam  rasa  hati haiiih. Makin dewasa  ingat  boleh lah kontrol  perasaan  sikit  sebab  jiwa  makin  matang  tapi hampeh puih.


Kena  banyak  bersyukur ni ecah, mungkin  terlalu  cintakan dunia  sampai  terlupa  tuntutan  yang  lebih  hakiki. Benda remeh temeh mehmeh  ni  toksah  ambil  peduli  lah (baca  aisyah). Mungkin  juga  sebab "cinta", kalau orang  yang  kita sayang  buat  benda  yang  kita tak suka, terus  air  mata bulat bulat  gemuk gemuk  mengalir.


Mulalah  persoalkan, tak  cukup  bagus ke  aku  sampai  sanggup  tolong  Senah  tu  kutip  taugeh. Lawa  sangat ke Senah  sampai  kau  like  gamba insta dia.  Tahulah  Senah  tu  pandai  bergaya, elegant  gitu  dengan  kain batiknya.


Benda  macam  ni  yang  ecah  kalau  boleh  nak hempuk  dan  buang jauh jauh. Benci  bila diri  dikuasai ego, tak suka  bila  pukul 2 pagi "late night thought" tetiba. Overthinking  can lead to depression tahu.  Aku  nak hidup  ceria unicorn ketot  keluar  pelangi,  tak  payah  nak  kecik  hati  disebabkan  perangai  orang lain.


Done bebel  sebab  menyampah  dengan sikap  diri  yang ntahpape.