3 Dec 2013

Ikan bilis yang bersalah?

Assalamualaikum  my sweethearts  =)

Mak  dulu  suka  buat  nasi  goreng sedap-sangat -hoii  dan  mak dengan  sengaja  letak  ikan bilis sebagai  penambah  selera . Malangnya, selera ku  hilang  tatkala  terpandang  susuk  badan  si  ikan bilis. -.-''

namun, bukan  ikan bilis  ini. terlalu  comel  untuk  di hadam.

                                                                   tapi ...

ikan  bilis  INI !!! i really  can't  eat  this  ikan  kepeng.

bukan  ecah  ngada-ngada  tak  mau  telan  ikan bilis  but  i have  an allergic  with  this  small  fish -.-''  tak  aneh mana  pun kan?  tolonglahh berkata  sedemikian T_T .  kalau  ada  orang  allergic  makan  durian  musang king  so  apelah  sangat  alahan   ku  dengan si  ikan bilis  yang bermillion di lautan.


Masalahnya  sekarang , masyarakat dasarwasa  ini  ibarat  tidak  boleh   menerima hakikat  bahawasanya   ada  mahkluk  Allah  yang  lemah  dan  hina  serta  kiut  alah  pada  ikan  bilis (cehhh, lepas  exam  bm, makin  rajin  aku  guna ayat  gramatis)  puihhh =p .
          
                                                                                   ***

aku  tak  boleh  makan ikan bilis la. allergic kot . sambil kunyah nasi lemak mak cik kantin

kau  ni ada-ada  je la . *muka yang  buat  aku  rasa  nak  bagi sedas tumbukan  padu.

betul  la  nanti naik bintik-bintik  merah  bawah  mulut

eleyyy, kau  memang  dah bukak  pusat  peternakan  jerawat  kat  muka. nak salah kan ikan bilis *sumpah  rasa  cam  nak  blend  dia  jadi  sambal  ikan  bilis . mercikk :'(


Salah  ke  aku  tak makan  ikan bilis ? berdosakah  aku? (hambooiii ter-emo pulak) . orang  pandang  enteng  kat  ecah  sebab tak makan ikan bilis. lebih cintakan  ikan  bilis  daripada aku . nangis   belakang  rak  kasut  nenek. sobsob

Sekian  cerita  aku   dan  ikan bilis. apa pendapat korang  pasal  ecah  tak  boleh makan ikan bilis ?

terima  kasih  sudi  baca. muahhhhh   ♥_

19 comments:

  1. kita sama tak makan bilis..
    tak sukaaaa.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhh.. ada geng la. suka suka. kita grup "say no to ikan bilis"

      Delete
  2. ikan bilis masak sambal petai. heee sedap, akak suka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alolooo. tgk orang makan sedap. anak tekak xbgi green light nk telan. hukhuk

      Delete
  3. aik!! ape ni...x mkn ikan bilis... klau nk thu..ikan bilis tu pembuka selera sy tau.. skrg nk mkn nsi rsa jemu mkn lauk lain...last2 buat smbal ikan bilis pedas2...nyum..nyummm...

    #dulu masa skolah bdk laki pnggil sy ikan bilis..sbb sy kecik..haaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. ape ni . kita opposed. =( ye ke ,comel je ikan bilis macam cik orkid.

      Delete
  4. samalah kitaaa...nana paling tak suka ikan bilis dalam nasi goreng.huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita jdi geng boleh? hehe.. thanks sudi singgah :')

      Delete
    2. semestinya. :) tema kita berdua, IKAN BILIS TIADA DIHATIKUDANHATIMU.hahaha~

      Delete
    3. hahaha... i like tema kita. sedap sedapp~

      Delete
  5. mun suka ikan bilis..goreng garing2..makan dengan nasik..sodap..

    ReplyDelete
  6. akk paham perasaan adik..semua org de benda yg dia tak boleh..mcm akk pon de gak alergik..tp bila bgtw kat orag lain,dorang ckp akk nie mengada lebih :(

    ReplyDelete
  7. ikan bilis mcm xda function je kan... hahai :D

    ReplyDelete
  8. laa . elegik ke . deeya lak suka makan ikan bilis goreng . crunchy . hehehee xD

    ReplyDelete
  9. bleh x klu kiter ckp gni..ikan x salah tp bilis yg besalah...hehehe....
    xpela ecah xrugi lau x mkn..bilis mahai skrg...:)

    ReplyDelete
  10. tak semua orang boleh makan semua bande..ada yang boleh makan dan ada tak boleh makan sebab allergic..kena faham sesama kita.ye tak..mana boleh paksa makan benda yang kita allergic.

    ReplyDelete
  11. Lah ada ke org tak mkn ikan bilis? Takpernah dgr pulak hahahahaha.
    Patut lah badan cha mcm ikan bilis :P

    Heheheh qila ngap everything. Tu yg mcm paus ni lol

    ReplyDelete
  12. saya walaupun tak allergic dgn ikan bilis,saya tetap tak suka makan ikan bilis,hehe...
    kalau makan pun yang rangup2 je,hehe :)

    ReplyDelete
  13. nak nyibuk juga. akk pun x bole makan ikan bilis, kulit kat bawah dagu mengelupas dan rasa
    panas. ni pun sambil taip gosok gosok kat dagu sebab beli nasi goreng diorg blender ikan bilisnya. gatal dan pedih beb... nak basuh muka pehhhh pedih yang amat

    ReplyDelete

Digalakkan mengomen. tak ada minimum patah perkataan ^.~