24 Feb 2016

Hidup pelajar bersama roommate

Assalamualaikum

sumber ihsan: google

Sebagai  seorang  pelajar  yang baru mulakan  semester ni, memang  agak  sibuk mencangkul  cari masa. Mungkin nak berbelog  pun  makin  payah  dan  belog  ecah  akan kembali  dirobek anai  anai. buat  masa  ni  ecah  gagahkan  juga makan  suap, kunyah  telan , tak  boleh  menikmati  kelazatan  sebenar  lantaran  rindu  rumah  menggunung :'(

'Kau  ni ngadakan cah!'

Harap  semester  baru, semangat baru, tak mau  menyesal  main main  dalam kuliah  siap  makan  gula gula   berlambak dan  main talipon  dengan  rakusnya *padahal  tak  texting sapa pun* patutlah  tak  dapat  dekan hihik


Sem  kali ni,  ecah  masih  tinggal  di bilik  yang  sama  bertemankan  rumet  yang  sama  seperti  dulu  kala. Ecah  pilih untuk duduk  dengan  rakan sebilik  compare  to  duduk sesorang  mengadap dinding. Sejak  matriks  lagi  ecah  dipupuk  dengan  budaya  'Duduklah aman damai secara ber-rumet" sampai  masuk  ukm pun memang  harap sangat  dapat  tidur  sebilik  dengan  rumet. Bezanya, matriks  ada  ompat  ketul  rumet, dekat  sini  seketul ja. Hai  siddah oi!


Memang  senyum  sampai  ke dahi  lah  sebab  rumet  ecah  semuanya  baik baik  belaka, ada lah sikit  perangai  tak  senonoh  tapi  masih  sayang oi. Kalau  boleh  masuk  ukm  pun nak heret  depa semua  sekali  duduk  dengan  ecah T_T  seronok  tatahuan  hala  bila  tahu  rumet  ecah  sekepala  tingtong  macam  aku.


Yang  bestnya  duduk  dengan  rakan  sebilik  ni, kita  ada  teman  nak  bersembang,gosip mak jemah  meluahkan  segala  isi  hati  jantung  sampai  hilang  sesak  dalam jiwa sanubari  kudus ku ini.*pheww Walaupun  kekadang  acah  dengar  tapi  aku  tetap  bersyukur  beliau tak  main  candy  crush masa  aku  mengelupur  cerita  segala mak nenek "Tadi  ada  kucing  berak  atas  kasut aku " ,dia "hmmm padan muka  letak  kasut  merata"  sobsob



Rumet  boleh  dikatakan  ecah  letak  kepercayaan  dekat  dorang 57675%, kekadang  ecah  saja  letak  duit  rm50  kononnya  nak  tengok  my rumet  ni  spesis  lanun  ke  apa. Alhamdulillah, mujur  mereka   juga  memiliki hati  suci  murni  macam  ecah.ahaks. Tak  berkira  langsung, seyes  buat  ecah  terharu  sambil  lap  air  mata  dengan  kain  batik  mak.


Waktu  sakit  demam, mual, senggugut  dan  segala  jenis  dugaan  melintang  membujur, rumet  lah  manusia  yang  paling  risau. Suap  kita  makan, tempek  cool fever, acah swit sangat.Allah, mana nak  cari  manusia  spesis  macam  ni lagi kat  atas  muka  bumi T_T


Sumpah  ecah  tak  boleh bayangkan  hidup  ecah  tanpa rumet  rumet  sekalian. Susah  senang  mesti  bersama, kalau  bangun  lewat  pun solat  subuh berjemah. hahaha Lepas  tu  bengang  pehal  rumet  tak  reti  nak  kejut  ecah -_-'' makanan  pun kongsi kongsi  tahu, mercik lah  bila  teringat. Tipulah  kalau  tak  pernah  kecik  hati, mesti  ada  punya  la.  Ecah  pernah  fedap  sampai  nak  tukar  bilik  kat hujung  dunia.hehe. tak  tahan  bila  rumet  suka melalak ;')  lama kelamaan  halwa  telinga  ecah  dah  lali  dengan suara  beliau. kool  semula.


Hidup  sebilik  dengan roommates seyogianya  mampu  membuatkan  hari  hari  ecah  bahagia  seperti  dapat  kawin dengan anak  raja,walaupun  kita tahu  perangai  manusia  ni  banyak songeh. di sinilah  kesabaran  teruji  menandakan  Tuhan  sayangkan  kita. *terima  kasih  cikgu  bm ecah  sebab ajar  kita  buat  ayat  espiyem lagu  ni*

p/s: mood tengah  huru hara ;( kenapa  semua  orang  tak reti  faham  keadaan ecah juga

Terima  Kasih  sudi  baca

6 comments:

  1. selamat sambung sem baru ye..
    duk bilik xde rumate la best.. hahaha..

    Assalamualaikum

    Jemput join Segmen saya ya..

    https://www.biskutsemperit.my/2016/02/pencarian-bloglist-bulan-mac.html

    ReplyDelete
  2. Bestnyaaaaa rumet da best dot comz hm hm hm all the best in everything echantiks! <3

    ReplyDelete
  3. betul tu,,housemate sgt main peranan besar bila dah study jauh jauh ni

    ReplyDelete
  4. Untunglah ada roommate yang baik macam ni :D

    ReplyDelete
  5. i prefer roommate yg lagi pandai dari I (senang nak refer dia & serap ilmu kepandaian dia , jadi rajin mcm dia ) + tak banyak kerenah. hehehe. inshaaAllahhh !!! selamat bersemester baru!!

    ReplyDelete

Digalakkan mengomen. tak ada minimum patah perkataan ^.~