3 Feb 2016

Pisang Goreng

habis  mood  ecah  berantakkan  disebabkan  pisang  goreng. Tak  pernah  rasa  sedih  disebabkan  Pisang  Goreng  Mak cik Bedah  yang  sedap  kalau  makan  pasti  nak  lagi.

Al-kisah, ecah  teringin  nak  makan  pisang  goreng  cicah  dengan  sambal  kicap, maka  ecah  pun  pergilah  beli  padahal  tau dah  jalan  depan  rumah  tu  pasti  jam  teruk  bila  jarum  jam  pada  nombor  5.

Bila  sampai  gerai  tu, ciss  boleh  pulak  tutup  *sobsob. Sampai  hati  tak  tunggu  ecah dah  lah  kempunan  nak  makan. Lepas  tu  ecah  pun memecut  pulang  ke  singgahsana.

Padan  muka  jalan  jam  tapi  aku  sabar  menanti. Sabar  separuh  daripada  iman. huhu padahal  perut  dah mengamuk  minta  di jamu  cucuq  pisang. Organ  yang tak  reti  bersabar  macam  tuan dia. -_- babap  perut comel

Masa  nak  masuk  pagar  rumah  aku  dengan  penuh  berhemah  dan  sopan, demm  kereta  kembara  putih  langgar  bontot  kereta  aku. Masa  ni  lagu  Sorry  by  JB berkumandang. arhhh Sorry  tak  sorry  lah bibiaq.  Kereta  tu  dah  kenapa  suka  hati  sondol bontot  kereta  kesayangan  kami  sekeluarga ;'(  ke kaki  kau kejang  pi  tekan  minyak  haa  tuan kereta  kembara. Membara  aku bila  teringat.Obviously  salah  kau gila. Aku  harap  kau  baca  belog sadis aku ni.

Lagi  parah  bila  ayah  check  calar  kat  belakang kereta. Yeah  kena  marah  sebab  AKU  DIKATAKAN  BERSALAH  sebab  aku  yang  request  nak  makan  pisang  goreng. Pada  mereka, kalau  aku  tak teringin  mesti kereta  tu sihat walafiat. Sumpah  rasa  nak  meleleh.  ayaq  mata.  Dah  benda  nak  jadi  bukan  ecah  ada  super power yang  boleh  meramal  masa  depan  ala  encik  harry potter.

Macam  hang  nak  pi  sekolah,  tetiba  hang  kena  sondol  dengan kerbau  Pak  Samad  sebab  beg  hang  kaler  Merah.  Persoalannya  sekarang, niat  hang  cuma  nak  menuntut  ilmu  dan  hang  tatau  yang  kerbau  tu ada  kat  jalan nak pergi  sekolah. Patutkah  hang  dipersalahkan?

Samalah  keadaan  aku  sekarang T_T  kenapa aku dimarahi  dan  bukannya  tuan  kereta  tu. Saya  mangsa  di sini. emo ni emo.

p/s: tak mau  makan  pisang goreng untuk  2 minggu.  merajuk ;(

sumber gambar: google lah

3 comments:

  1. kalau sy pun of course kena marah jugak. dulu pernah buat kereta tercalar dekat depan pagar rumah sendiri. calar teruk gilaaa T_T

    ReplyDelete
  2. Alolo kesian nya diaaaa hikhik. Bertabah ye cha. But um nape cha tak ngamuk je dkt driver yg langgor tuuuuuu ish. Sbb dia, tak psl psl awk salah haha. Ke sbb pisang goreng? HIKHIK. Terliur pulak. Nak gak ah hihi

    ReplyDelete
  3. Moga tabahlah Ecah. This is one of the reasons why I don't want to take driving license. Takut accident/disondol dan sebagainya. Lepas tu, takut kena marah.

    ReplyDelete

Digalakkan mengomen. tak ada minimum patah perkataan ^.~

Total Pageviews