27 May 2015

terharu tak sudah

Assalamualaikum

Lepas habis event kat Quill mall ecah  rushing  nak  balik  tak  menyempat. keluar je  dari  mall baru  perasan  hujan  lebat  ya ampun. ayah  dah  pesan  tunggu  kat  menara unikl  yang 100m  dari  tempat  ecah  terpacak.

lepas tu  ayah  hantar wasssap  emoji  mulut  mendatar  dan  muka  polis. aiyoyoo

kena  redah  jugak ni, skirt  jangan  cakaplah  basah  lencun. kalau  perah ni  boleh  dapat  sebaldi  dengan  muka  yang sememeh , tudung  dah kelepet  pet pet. saat  aku  mula  nak  marathon  dengan  perasaan  yang  "lantak mampuih pi lah  apa  nak jadi". Ada  seorang aunty  yang  sebelum  itu  aku tenung  kerana  beliau  menarik  perhatian  aku. Dia  berjalan  perlahan  menuju  ke arah  aku. diam  aku di situ memerhati.


aunty  tu  hulurkan  beberapa  keping  surat  khabar  yang  dia  gunakan untuk  berlindung dari  hujan.
sebelum dia  berikan  kepada  ecah, dia pastikan  surat  khabar  yang  dia berikan tu  masih  kering  ,tak  kena hujan. Terharu  gilaaa... nasib hujan sebab  mak cik  tu  tak nampak  aku sobsob T_T


alahai, even  apa yang  dilakukan  oleh mak cik tu  tak  seberapa  bagi  enkorang. tapi . bagi  aku  besar sangat  jasa  mak cik  tu  sampai  sekarang   aku  tak  boleh  lupakan  wajah  aunty tu. hujan + kena kepala aisyah = demam. Alhamdulillah, tak demam  pun lepas  kena hujan hari tu. Thank  you  again  aunty *if you  read  my blog  lah. muah muah

Terima  kasih  sudi  baca ;) sayang aihh

6 comments:

  1. moga ada yg baik hati nanti tlg mak cik 2 pulak.. inshaAllah..

    ReplyDelete
  2. Random act of kindness :)

    ReplyDelete
  3. kalau kite pun mmng terharu gak. tak ramai yg baik hati mcm mak cik tu skrg ni .

    ReplyDelete
  4. ala asal tak minta no fon aunty.. mana tahu ada ank yg hensem ke. hahaha

    ReplyDelete

Digalakkan mengomen. tak ada minimum patah perkataan ^.~