28 Mar 2014

Hu hu jannnn

Assalamlualaikum saudaraku,

awan gebu-gebu  mula  menyerap  segala  jenis air . tapi  sekarang ,awan  memberi isyarat  kepada  abang awan-awan  yang  lain  agar  menutup  encik matahari. sementelahan itu,  cuaca mula  bertukar  mendung  kelabu .


then, puan angin  mula  mangambil alih  tugasan  dengan  mengeluarkan  segala  angin  tahap  sederhana. ecah dah  mula  rasa  sejuk. alhamdulillah ! . dah 2-3 hari  ecah  tido  dengan  peluh. panas  kemahen  waktu  malam . ermm -.-''

lalu, awan  diberi  isyarat  untuk  melepaskan  takungan  air  . maka  hujan pun turun  dengan  gembiranya bersama  rakan  karibnya, mr. kilat  dan  kembarnya  mr guruh. eh eh. (macam  karangan  darjahtigo)

semoga  hujan    menurunkan  rahmat  dan rezeki  yang  melimpah  ruah  kepada  seluruh  alam. oh yeahhh.. ecah sukaaaaaaaa hujaaaannnn   sangat-sangat.  thank u Allah the Almighty. rasa  nak mandi  hujan  jap =p.

semua  sekali  say  Alhamdulillah =)

30 comments:

  1. Alhamdulillah, turun hujan ni elok kita berdoa. Kena pulak hari Jumaat. Syukur ada hujan ehehe

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah atas segala limpahan nikmat Allah...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum dan salam singgah Jumaat dik...sentiasa bersyukur di atas segalan kurniaan Allah kepada kita semua...hujan Rahmat di Hari Jumaat...tempat akak pun petang ni hujan...

    ReplyDelete
  4. kat ipoh pun hujan, alhamdulillah. (:

    ReplyDelete
  5. Hujan itu rahmat Allah. Alhamdulillah.
    Nak ikut jugak mandi hujan :DD

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah :D <3 i love hujan rahmat too!!! <3 hihihihi :D :D <3333

    ReplyDelete
  7. Hujan itu satu rahmat. Tulah kan, syok je hujan. Sejuk sangat. Pagi tadi panas kemain, petang hujan. Lenalah tido malam ni :D

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, dekat sini pun hujan juga :)

    ReplyDelete
  9. dekat sini hujan rintink rintik air bergelora. whatever it is. be thankful. Alhamdulillah. hehe.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah :) kat sini Allah kurniakan cahaya yang terang benderang :D

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah hujan.. kat tempat akak pun mendung je.. menabung ford dan nissan.. selamat berhujung minggu ecah.. :D

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah chaa. dekat klate lama dh tk hujan :(

    ReplyDelete
  13. sama la dengan kak miza T-T
    asek tejagoo je sebab panas...
    alhamdulillah ^_^

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah huhuhujannn. Hihi

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah. Hujan pun merupakan satu nikmat yang selalu kita lupa dulu2. Now, sangat2 menghargainya :)

    ReplyDelete
  16. comelnya post ecah ! hahha
    ALhamdulillah, hujan rahmat =D

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah... Sekarang mmg musim hujan, peralihan angin monsun kan, di pantai barat.
    Okla, kurangkan sikit kemarau yg dah lama ni...

    ReplyDelete
  18. salam.suka main air hujan mandi boleh teringat masa zaman belajar ramai2 satu umh mandi ujan heee

    ReplyDelete
  19. salam ecah =)

    ai ni citer psl hujan dan yg sewaktu dgnnya ke?hehe
    Alhamdulillah..lately ni makin mcurah2 rahmatNYA =)

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah dah hujan..weee...

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah...hujan rahmat dah turun...
    lepas ne tak lah berpeluh ketiak ecah kan...kikiki...ok joke :P

    ReplyDelete
  22. ololo..nomey2..alhamdulillah....:)

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah.. bez dapat hujan.. saya kat sini, hujan pun xde air lgi kena catu,, huhu ujian,,

    ReplyDelete
  24. alhamdullillah.. sekarang dah mula musim hujan di kebanyakkan tpt..

    ReplyDelete
  25. Dekat sini pun dah start hujan ...fuhhh .

    ReplyDelete
  26. yey, kita pun suka hujan. .hujan yg turun bagaikan mutira, cewahhh. . :D

    ReplyDelete
  27. Dekat sini hujan turun kurang 10 kali setahun. Dan setiap kali hujan orang ramai akan pegi solat dekat masjid untuk solat jamak.

    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah.. hujan aje sekarang ni.. best woo tidor.. hahaha..

    ReplyDelete

Digalakkan mengomen. tak ada minimum patah perkataan ^.~